Regulamin Zarządu
Fabryki Sprzętu i Narzędzi Górniczych Grupa Kapitałowa FASING S.A.
Uchwalony przez Zarząd spółki o firmie: Fabryki Sprzętu i Narzędzi Górniczych Grupa Kapitałowa FASING S.A. dnia 1 lutego 2011 roku.Uchwalony przez Zarząd spółki o firmie: Fabryki Sprzętu i Narzędzi Górniczych Grupa Kapitałowa FASING SA dnia 8 marca 2021 roku
Kontakt inwestorski
Barbara Kałuża
bkaluza@fasing.com.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Definicje
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
- Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Spółki;
- Prezesie – należy przez to rozumieć Prezesa Zarządu;
- Członku Zarządu – należy przez to rozumieć każdego Członka Zarządu (w tym Prezesa Zarządu, i Wiceprezesa/ów Zarządu, Członka Zarządu), chyba że z kontekstu w jakim termin ten został użyty wynika, iż nie dotyczy on Prezesa Zarządu;
- Sekretarzu – należy przez to rozumieć pracownika Spółki wyznaczonego do zajmowania się sprawami organizacyjnymi i obsługą kancelaryjną Zarządu;
- Posiedzeniu – należy przez to rozumieć posiedzenie Zarządu;
- Radzie Nadzorczej – należy przez to rozumieć Radę Nadzorczą Spółki;
- Statucie – należy przez to rozumieć Statut Spółki w brzmieniu ustalonym uchwałą Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z 28.09.1995r. z późn. zmianami.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Zarząd działa na podstawie:
a) powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 15 września 2000r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz.U. Nr 94, poz. 1037 z późn. zm.);
b) postanowień Statutu Spółki;
c) Regulaminu organizacyjnego przedsiębiorstwa Spółki;
d) uchwał Walnego Zgromadzenia;
e) uchwał Rady Nadzorczej;
f) niniejszego Regulaminu; - Zarząd składa się z jednej do pięciu osób. Kadencja Zarządu trwa trzy lata i jest wspólna dla wszystkich członków Zarządu.
- Rada Nadzorcza powołuje Prezesa Zarządu oraz na wniosek Prezesa Zarządu pozostałych Członków Zarządu, w tym pełniących funkcje: Wiceprezesów Zarządu. Rada Nadzorcza określa liczbę Członków Zarządu i zasady wynagradzania Członków Zarządu.
- Rada Nadzorcza może odwołać Prezesa Zarządu, Członka Zarządu (Wiceprezesów Zarządu) lub wszystkich Członków Zarządu (w tym Prezesa Zarządu i Wiceprezesów Zarządu) przed upływem ich kadencji.
- Członkowie Zarządu mogą być zatrudniani przez Spółkę na podstawie umowy o pracę lub mogą zawierać ze Spółką umowy inne niż umowy o pracę, a dotyczące świadczonych przez nich usług. W każdym przypadku, zatrudnienie następuje na podstawie uchwały Rady Nadzorczej, która jednocześnie określa wynagrodzenie danego Członka Zarządu przy uwzględnieniu Polityki Wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Fabryk Sprzętu i Narzędzi Górniczych Grupa Kapitałowa FASING Spółka Akcyjna. Członkowie Rady Nadzorczej wyznaczeni przez Radę Nadzorczą zawierają umowy z każdym Członkiem Zarządu w imieniu Spółki.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu w niczym nie naruszają powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Kodeksu Spółek Handlowych oraz postanowień Statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia i uchwał Rady Nadzorczej.
§ 3. Podstawowe kompetencje Zarządu
- Do zakresu działania Zarządu należy prowadzenie wszelkich spraw Spółki, za wyjątkiem zastrzeżonych w przepisach Kodeksu spółek handlowych i Statucie Spółki do kompetencji Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej.
- Składanie oświadczeń woli w imieniu Spółki w zakresie praw i obowiązków majątkowych
- i niemajątkowych, a także podpisywanie dokumentów w imieniu Spółki wymaga współdziałania dwóch Członków Zarządu, albo jednego Członka Zarządu łącznie z prokurentem.
- W rozumieniu przepisów prawa pracy, Zarząd Spółki jest organem działającym w imieniu Spółki jako pracodawcy, z zastrzeżeniem § 2 ust. 5.
- Do praw i obowiązków Zarządu w szczególności należy:
a) ustalanie terminu, porządku obrad i zwoływanie Walnych Zgromadzeń; składanie Walnemu Zgromadzeniu wniosków, wraz z opinią Rady Nadzorczej, w sprawach objętych porządkiem obrad;
b) przedstawianie organom nadzorczym sprawozdania finansowego i pisemnego sprawozdania Zarządu z działalności w okresie obrachunkowym oraz wniosku w sprawie podziału zysku lub pokrycia strat;
c) uchwalanie Regulaminu Organizacyjnego Spółki oraz innych wewnętrznych aktów regulujących tok pracy przedsiębiorstwa Spółki;
d) opracowywanie i uchwalanie planów rocznych, wieloletnich i strategicznych Spółki;
e) ustanawianie pełnomocnictw i prokury;
f) występowanie do Rady Nadzorczej z wnioskiem o zwołanie jej posiedzenia;
g) występowanie do Rady Nadzorczej z wnioskami o zatwierdzenie: Regulaminu Zarządu, planów rocznych, wieloletnich i strategicznych Spółki;
h) występowanie do Rady Nadzorczej z wnioskiem o wyrażenie zgody na dokonanie transakcji nieobjętych zatwierdzonymi na dany rok planami, obejmujących zbycie, nabycie, obciążenie oraz wydzierżawienie mienia, a także przekraczających zatwierdzone plany, jeżeli wartość danej transakcji przewyższy 15% wartości aktywów netto Spółki, według ostatniego bilansu;
i) uczestniczenie w Walnym Zgromadzeniu, a w razie nieobecności przedstawienie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego usprawiedliwienia.
j) występowanie do Rady Nadzorczej z wnioskiem o wyrażenie zgody na zawarcie przez Spółkę istotnej transakcji, o której mowa w art. 4b ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.
§ 4. Terminy, miejsce i tryb zwoływania posiedzeń Zarządu
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w terminach uzależnionych od bieżących potrzeb. Posiedzenia odbywają się w miejscu siedziby Spółki. Z ważnego powodu zwołujący dane posiedzenie może zarządzić jego odbycie w innym miejscu na terenie kraju.
- Posiedzenie Zarządu zwołuje Prezes Zarządu albo zastępujący go Członek Zarządu, z własnej inicjatywy albo na pisemne żądanie choćby jednego Członka Zarządu lub Przewodniczącego Rady Nadzorczej.
- Zawiadomienie o zwołaniu posiedzenia może być dokonane na piśmie, osobiście lub faxem, co najmniej na dwa dni przed terminem posiedzenia, a w sytuacjach nagłych również w każdy inny sposób pozwalający na skuteczne zawiadomienie o terminie i porządku planowanego posiedzenia. Do zawiadomienia winny być dołączone dokumenty i materiały merytoryczne na podstawie, których mają być rozpatrywane sprawy wymienione w porządku posiedzenia.
- W zawiadomieniu należy wskazać:
a) datę posiedzenia oraz godzinę jego rozpoczęcia,
b) proponowany porządek posiedzenia, z treści którego winno wynikać:
- jakie sprawy i w jakiej kolejności będą na posiedzeniu rozpatrywane,
- nazwę, a w przypadku jej braku – określenie w inny sposób załączonych do zaproszenia dokumentów i materiałów merytorycznych. - Ustalając porządek posiedzenia, Prezes albo zastępujący go Członek Zarządu, winien włączyć do niego sprawy zgłoszone do protokołu ostatniego posiedzenia oraz przedstawione w pisemnych żądaniach Członków Zarządu lub Przewodniczącego Rady Nadzorczej, które już do niego wpłynęły.
- Posiedzenie może się ważnie odbyć bez formalnego zwołania:
a) jeżeli jego termin i porządek zostały ustalone na poprzednim posiedzeniu, z tym jednak zastrzeżeniem, że o posiedzeniu zawiadamia się nieobecnych na poprzednim posiedzeniu Członków Zarządu;
b) jeżeli stawili się na nie wszyscy Członkowie Zarządu i żaden z nich nie sprzeciwił się odbyciu posiedzenia, proponowanemu porządkowi posiedzenia oraz głosowaniu nad uchwałami.
§ 5. Uzupełnianie porządku posiedzenia
- Na pisemne żądanie Członka Zarządu lub Przewodniczącego Rady Nadzorczej, porządek posiedzenia winien być uzupełniony o sprawy zgłoszone w tym żądaniu.
- Uznaje się, że żądanie, o którym mowa w ust.1, zostało skutecznie zgłoszone, jeżeli zostało ono przekazane Prezesowi lub zastępującemu go Członkowi Zarządu w formie pisemnej najpóźniej na jeden dzień przed datą danego posiedzenia.
- Na żądanie Członka Zarządu, porządek posiedzenia może zostać uzupełniony również bez zachowania warunków wskazanych w ust.1 i 2, wymaga to jednak uchwały Zarządu.
§ 6. Zapraszanie na posiedzenia innych osób
Do udziału w posiedzeniu Zarządu zaprasza się osoby, których zawodowa opinia lub posiadane informacje mogą się okazać przydatne dla prawidłowego rozpoznania sprawy objętej porządkiem posiedzenia lub rozstrzygnięcia problemu, który w trakcie posiedzenia może nasuwać wątpliwości. Osoby te zaprasza na posiedzenie Prezes Zarządu albo Członek Zarządu aktualnie go zastępujący, z własnej inicjatywy lub na żądanie choćby jednego Członka Zarządu, zgłoszone w terminie i trybie określonym w § 5 ust. 2.
§ 7. Czynności Sekretarza
Prezes Zarządu, na podstawie uchwały Zarządu, może upoważnić oznaczonego pracownika Spółki do zajmowania się czynnościami związanymi z przygotowaniem posiedzeń Zarządu oraz do sporządzania z nich protokołów. Upoważnienie powinno być udzielone na piśmie i określać zakres zleconych czynności.
§ 8. Uczestnictwo w posiedzeniu
- W posiedzeniu uczestniczą Członkowie Zarządu i Sekretarz. Członkowie Rady Nadzorczej mają prawo wzięcia udziału w każdym posiedzeniu z głosem doradczym.
- Inne osoby biorą udział w posiedzeniu jedynie, jeżeli zostały na nie zaproszone przez Prezesa Zarządu lub Członka Zarządu aktualnie go zastępującego.
- Członkowie Zarządu mogą uczestniczyć w posiedzeniu zarówno poprzez swoje osobiste stawiennictwo, jak i w sytuacjach szczególnych, za pośrednictwem środków łączności. Posiedzenie, w którym za pośrednictwem środków łączności ma uczestniczyć więcej niż jeden Członek Zarządu może się odbyć jedynie w trybie określonym w § 12.
§ 9. Przebieg posiedzenia
- Posiedzenie toczy się według porządku wskazanego w zawiadomieniach o posiedzeniu, uzupełnionego o sprawy wymienione w żądaniach, o których mowa w § 4.
- Na posiedzeniu obradami Zarządu kieruje Prezes Zarządu albo inny Członek Zarządu aktualnie go zastępujący, któremu przysługują wówczas wszystkie uprawnienia Prezesa związane z kierowaniem obradami Zarządu.
- Do kompetencji Prezesa Zarządu, jako kierującego obradami posiedzenia Zarządu, należy w szczególności:
a) otwarcie i zamknięcie posiedzenia, a także – przerwy w obradach,
b) stwierdzanie czy Zarząd władny jest do podejmowania uchwał,
c) udzielanie głosu osobom uczestniczącym w posiedzeniu i odbieranie im głosu wówczas gdy jest on zabierany z naruszeniem zwyczajowo stosowanych w tej mierze zasad,
d) zapewnienie prawidłowego i sprawnego przebiegu posiedzenia,
e) zarządzanie głosowań i potwierdzanie ich wyników. - Sprawy objęte porządkiem posiedzenia przedstawiane są przez Członków Zarządu lub przez wskazanych w zawiadomieniu pracowników Spółki (referenci). Z braku takiej osoby, referenta wyznacza Przewodniczący.
- Członek Zarządu, który zgłasza wniosek do głosowania obowiązany jest przedstawić go w formie projektu uchwały.
- Poddając wnioski pod głosowanie, Prezes Zarządu powinien zacząć od wniosków najdalej idących. W pierwszej kolejności powinien poddawać pod głosowanie wnioski w kwestiach formalnych, a dopiero w następnej kolejności – wnioski o charakterze merytorycznym.
§ 10. Protokół z posiedzenia
- Z przebiegu posiedzenia sporządza się protokół. Za zgodą Członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu, przebieg posiedzenia może zostać utrwalony za pomocą urządzeń do zapisu dźwięku; w takim razie, protokół z posiedzenia może zostać sporządzony na podstawie zapisu z urządzenia zapisu dźwięku.
- Protokół sporządza Sekretarz, o którym mowa w § 7, a w razie jego nieobecności – osoba wyznaczona przez Prezesa albo Członka Zarządu, który go zastępuje.
- Protokół winien odzwierciedlać przebieg posiedzenia. W treści protokołu zamieszcza się w szczególności:
a) wzmiankę o nagrywaniu przebiegu posiedzenia za pomocą urządzeń do zapisu dźwięku,
b) wzmiankę o czasie otwarcia i zamknięcia posiedzenia, także zarządzonych przerwach,
c) treść stwierdzenia Przewodniczącego, o którym mowa w § 9 ust. 3 pkt. c),
d) przyjęty przez Zarząd porządek posiedzenia,
e) głos Członka Zarządu, jeżeli wniesie on o jego zamieszczenie w protokole; Członek Zarządu ma prawo podyktować treść swojego głosu do protokołu lub zastrzec, że głos ten przedstawi na piśmie przed zakończeniem posiedzenia,
f) głos każdej innej osoby biorącej udział w posiedzeniu, jeżeli jego zamieszczenia w protokole zażądał którykolwiek z Członków Zarządu,
g) treść wyrażonych na posiedzeniu opinii prawnych dotyczących procedury posiedzenia,
h) wzmiankę o wstrzymaniu się Członka Zarządu od udziału w rozstrzyganiu spraw, w których występuje sprzeczność interesów Spółki z osobistymi interesami danego Członka Zarządu, jego małżonki, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia,
i) wzmiankę o prezentowanym na posiedzeniu dokumencie, jeżeli jej zażądał którykolwiek z Członków Zarządu, chyba że dokument ten załączono do protokołu,
j) treść podjętych uchwał oraz ilość głosów oddanych za poszczególnymi uchwałami – przy czym jeśli szczegółowe teksty przyjętych uchwał zostały załączone do protokołu w formie załączników, to winny one być podpisane przez wszystkich Członków Zarządu obecnych na danym posiedzeniu,
k) zapowiedź złożenia przez Członka Zarządu zdania odrębnego odnośnie podjętej uchwały. - Do protokołu, jako jego integralne części, załącza się:
a) kopie prezentowanych na posiedzeniu dokumentów, których załączenia zażądał Członek Zarządu,
b) pisemne głosy Członków Zarządu, o których mowa w ust. 3 pkt e),
c) zdania odrębne Członków Zarządu odnośnie podjętych uchwał,
d) pisemne uwagi Członków Zarządu do treści protokołu, o których mowa w ust.5. - Protokół winien być sporządzony i podpisany przez wszystkich Członków Zarządu biorących udział w danym posiedzeniu, najpóźniej w terminie trzech dni od daty jego odbycia się. Zastrzeżenia Członków Zarządu do treści protokołu, których nie uwzględniono przy jego sporządzeniu, dołącza się do protokołu w formie załączników. W razie sporządzenia protokołu na podstawie zapisu dźwięku, Członek Zarządu może żądać przed jego podpisaniem udostępnienia zapisu dźwięku z posiedzenia z oryginalnego nośnika. Po podpisaniu protokołu przez wszystkich Członków Zarządu uczestniczących w powiedzeniu, zapis dźwiękowy nie podlega archiwizacji.
- Członkowie Zarządu nieobecni na danym posiedzeniu, obowiązani są niezwłocznie zapoznać się z protokołem posiedzenia, a w szczególności z podjętymi na nim uchwałami, co potwierdzą poprzez złożenie na protokole opatrzonej datą i podpisem wzmianki „Zapoznałem się”.
- Pieczę nad protokołami sprawuje Sekretarz.
§ 11. Uchwały Zarządu
- Uchwały Zarządu wymagają w szczególności:
a) przyjęcie planów rocznych, wieloletnich i strategicznych Spółki ich rekomendowanie Radzie Nadzorczej;
b) rekomendowanie innym władzom Spółki propozycji zmiany struktury kapitałowej Spółki;
c) zaciąganie i udzielanie pożyczek i kredytów, obciążanie majątku Spółki oraz udzielenie gwarancji i poręczeń;
d) emisja obligacji przez Spółkę;
e) wszystkie sprawy wnoszone przez Zarząd na posiedzenie Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia;
f) przystąpienie Spółki do innej spółki lub fundacji;
g) tworzenie, likwidacja wydziałów, działów i innych wyodrębnionych jednostek organizacyjnych przedsiębiorstwa Spółki;
h) decyzje w zakresie nabywania, zbywania, likwidacji i oddawania w dzierżawę składników trwałego majątku przedsiębiorstwa Spółki – z zastrzeżeniem przypadków, które są w wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia lub Rady Nadzorczej;
i) dokonywanie darowizn na cele społeczne lub dobroczynne;
j) przyjęcie Regulaminu Organizacyjnego Spółki oraz jego zmian;
k) przyjęcie Regulaminu Pracy w przedsiębiorstwie prowadzonym przez Spółkę oraz jego zmian;
l) przyjęcie Układu Zbiorowego w przedsiębiorstwie prowadzonym przez Spółkę oraz protokołów dodatkowych do układu;
m) decyzje rozpoczęcia zwolnień grupowych;
n) udzielanie prokury i pełnomocnictw;
o) wszelkie inne sprawy wykraczające poza zakres zwykłych czynności Spółki , za które dla potrzeb niniejszego Regulaminu uważa się sprawy mogące skutkować zaciągnięciem zobowiązania lub rozrządzeniem praw majątkowych o wartości przekraczającej kwotę 25 tys. zł jednorazowo z wyłączeniem umów dotyczących zakupów materiałów do produkcji i sprzedaży wyrobów i usług;
p) sprawy nie przekraczające zakresu zwykłych czynności, których rozstrzygnięciu kolegialnie przez Zarząd w formie uchwały zażądał choćby jeden z Członków Zarządu;
r) zawarcie istotnej transakcji, o której mowa w rozdziale 4b ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych. - Uchwały Zarządu, z zastrzeżeniem ust.5, zapadają na posiedzeniach Zarządu.
- Zarząd władny jest do podejmowania uchwał, jeżeli wszyscy Członkowie Zarządu zostali zaproszeni na posiedzenie zgodnie z postanowieniami § 4, i w posiedzeniu uczestniczyła przynajmniej połowa jego Członków.
- Zarząd może podejmować ważne uchwały bez zachowania wymogu zaproszenia wszystkich Członków Zarządu zgodnie z ustępem poprzedzającym, jeżeli na jego posiedzeniu obecni są wszyscy Członkowie Zarządu i żaden z nich nie sprzeciwia się przeprowadzeniu głosowania nad uchwałami.
- Zarząd może podejmować uchwały w trybie pisemnym lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- Członkowie Zarządu mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Zarządu, oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego Członka Zarządu.
- Głosowanie jest jawne. Tajne głosowanie zarządza się:
a) w sprawach osobistych Członków Zarządu,
b) w sprawie wniosku do Rady Nadzorczej o odwołanie lub zawieszenie w czynnościach Członka Zarządu,
c) w każdej innej sprawie – na wniosek jednego Członka Zarządu. - Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów oddanych przez Członków Zarządu obecnych na posiedzeniu. Każdy Członek Zarządu posiada jeden głos, jednakże w razie równowagi głosów decyduje głos Prezesa; pod jego nieobecność decyduje głos Członka Zarządu zastępującego Prezesa.
- W razie sprzeczności interesów Spółki z osobistymi interesami Członka Zarządu, jego małżonka, krewnych i powinowatych do drugiego stopnia, Członek Zarządu winien jest wstrzymać się od udziału w rozstrzyganiu spraw i żądać zaznaczenia tego w protokole.
§ 12. Posiedzenia odbywane przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość
Szczegółowe zasady udziału w posiedzeniu przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość określi odrębny regulamin.
§ 13. Podstawowe prawa i obowiązki Członków Zarządu
- Każdy Członek Zarządu ma prawo i obowiązek prowadzenia bez uprzedniej uchwały Zarządu spraw, które nie przekraczają zakresu zwykłych czynności Spółki i pozostają w granicach kompetencji przyznanych danemu Członkowi Zarządu. Jednakże sprawa wymaga kolegialnego rozstrzygnięcia w formie uchwały Zarządu, jeżeli jej prowadzeniu przez jednego Członka Zarządu sprzeciwia się choćby jeden Członek Zarządu.
- Szczegółowy zakres kompetencji i obowiązków Członków Zarządu uregulowany jest w Regulaminie Organizacyjnym Spółki.
- Członkowie Zarządu równocześnie zajmują stanowiska dyrektorów pionów w przedsiębiorstwie Spółki. Prezes Zarządu zajmuje stanowisko Dyrektora Naczelnego przedsiębiorstwa Spółki. W przypadku Zarządu 3 - osobowego pozostali Członkowie Zarządu zajmują stanowiska: Dyrektora ds. Eksportu i Inwestycji Zagranicznych oraz Dyrektora ds. Technicznych.
- Prezes Zarządu koordynuje pracę Członków Zarządu.
- Zakres czynności i odpowiedzialności osób zajmujących kierownicze funkcje w przedsiębiorstwie Spółki , w tym na ww. stanowiskach określa Regulamin Organizacyjny.
- Jeżeli stanowisko Członka Zarządu pozostanie nieobjęte, Prezes Zarządu wykonuje zadania i obowiązki przypisane do danej funkcji lub deleguje je na innego Członka Zarządu.
§ 14. Zakaz podejmowania działalności konkurencyjnej
Bez pisemnego zezwolenia Rady Nadzorczej, udzielonego w formie uchwały, członkowie Zarządu nie mogą podejmować działalności konkurencyjnej wobec Spółki, jak również uczestniczyć w Spółce konkurencyjnej jako wspólnik jawny lub członek władz.
§ 15. Ogólne zasady odpowiedzialności Członków Zarządu wobec Spółki
- Członkowie Zarządu ponoszą odpowiedzialność solidarną wobec Spółki w szczególności za:
a) nienależyte prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej;
b) szkodę wyrządzoną brakiem staranności sumiennego kupca przy wykonywaniu swoich obowiązków;
c) szkodę wyrządzoną przez zachowanie sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub postanowieniami Statutu, uchwał Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej oraz wszelkich obowiązujących w przedsiębiorstwie Spółki aktów wewnętrznych. - Każdy z Członków Zarządu w zakresie powierzonych mu indywidualnie kompetencji ponosi odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych mu obowiązków. Ich niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie w szczególności może być w każdej chwili przyczyną odwołania ze składu Zarządu Spółki oraz podstawą rozwiązania stosunku pracy, o ile taki stosunek został zawarty między Spółką i danym Członkiem Zarządu.
§ 16. Postępowanie w przypadku zmiany Zarządu lub poszczególnych jego Członków
- Przekazanie czynności i spraw prowadzonych przez ustępujący Zarząd lub Członka Zarządu nowemu Zarządowi lub Członkowi Zarządu następuje protokołem zdawczo-odbiorczym, przy udziale przedstawiciela Rady Nadzorczej.
- Protokół zdawczo-odbiorczy w szczególności winien zawierać wykaz przekazywanych spraw w toku, ze wskazaniem na ich stopień zaawansowania i pilności oraz zestawienie przekazywanych dokumentów i materiałów dotyczących Spółki.
- Egzemplarze protokołu zdawczo-odbiorczego, podpisanego przez osoby uczestniczące w czynnościach przekazywania, otrzymują:
- przekazujący,
- przyjmujący,
- Spółka – do akt.
§ 17. Tryb rozstrzygania sporów między Członkami Zarządu
- Negatywne spory kompetencyjne między Członkami Zarządu rozstrzyga Prezes Zarządu.
- Inne spory powstałe między Członkami Zarządu rozstrzyga Przewodniczący Rady Nadzorczej.
- Od rozstrzygnięć wskazanych w ustępach poprzedzających, osobie niezadowolonej przysługuje odwołanie do Rady Nadzorczej.
II. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulamin wchodzi w życie, po jego uchwaleniu przez Zarząd i zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą.